Hanlık Savaşları
Hanlık Savaşları
|
BAŞVURU VE SAVAŞA HAZIRLIK
|
|
Hanlık savaşları Pazartesi ve Perşembe günleri saat 20:30'da yapılır ve o günün savaşları için çiftleri belirleyen kura çekimi saat 20:15'te başlar . Hanlığın başkanı veya güvenilir bir temsilcisi kura başlamadan önce (20:15) Hanlık savaşına katılmak için başvurabilir Savaşa tüm sunuculardaki Hanlıklar katılıyor.
Hanlık savaşlarına katılım başvurularının aynı sezon içinde iki kez
yapıldığını lütfen unutmayın.
-
İlk kez - sezon başında, ilk etabın başlamasından önce;
-
İkinci kez - sezonun ortasında, ikinci etabın başlamasından
önce.
Ayrıca yanlış anlaşılmaları önlemek için, Hanlık savaşlarının başlamasından 30 dakika önce başvurunuzun
kullanılabilirliğini kontrol etmenizi önemle tavsiye ederiz. Savaş başlamadan önce Hanlık üyelerinin Gökkuşağı
Adalarına
gitmeleri veya oyun sohbetindeki bir sistem mesajı aracılığıyla savaşa katılımlarını onaylamaları. Savaşın başlamasından sonra valinin, savaşçıları adalara dağıtmak için ilk oyuncunun savaşa girdiği andan itibaren 15 dakikası vardır . Aynı zamanda rakibin güç dengesini de bilmiyor.
Savaşların sonucunu etkileyecek bir savaşçı rezervi var . Vali , savaşa katılan asker sayısının %20'sini yedek bırakabilir . Muharebe başladıktan sonra 1 saat 20 dakika içerisinde vali, ihtiyaç halinde yedek askerleri dağıtabilir.
Rezervin serbest bırakılmaya başladığı andan itibaren, rezervin tamamen dağıtılmasına kadar 5 dakika süre vardır , aksi takdirde kalan savaşçılar otomatik olarak
dağıtılacaktır. Valinin, savaşçıları kendisine ayrılan süre içerisinde
(dağıtımın başladığı andan itibaren toplam 1 saat 20 dakika veya 5 dakika)
adalara dağıtmayı başaramaması halinde, kalan savaşçıların dağıtımı otomatik ve rastgele sırayla yapılır.
Kazanmak için düşmandan daha fazla adayı ele geçirmeniz gerekiyor.
Toplamda 5 ada bulunmaktadır . Her adada bir savaş başlar; bu savaşın
kazananları adanın sahipleri sayılacaktır.
Savaş sırasında komutan her ek büyüyü bir kez kullanabilir :
- Eklipse - savaş sırasında Hanlığın başkanı tarafından yapılan bir büyü, güçlü Rainbow Spirit of Eclipse'in
yardımını gerektirecek ve düşmanın müttefiklere verdiği hasar miktarını %17
azaltacaktır;
- Şimşek Parlaması - savaş sırasında Hanlığın başkanı tarafından yapılan bir büyü, güçlü Gökkuşağı Ruhu Şimşeğinin
yardımını çağıracak ve müttefiklerin düşmana verdiği hasar miktarını %17
artıracaktır;
- Aydınlanma - savaş sırasında Hanlığın başkanı tarafından yapılan bir büyü, güçlü Gökkuşağı Işık Ruhu'nun
yardımını gerektirecek ve müttefiklerin canlılığını %25 oranında
yenileyecek.
Kumandan, savaşın herhangi bir anında kendisini bitmemiş savaşlardan birine dağıtabilir . Komutan savaşa atandıktan sonra yedekte hala savaşçılar varsa , bunlar devam eden savaşlara göre otomatik olarak ve rastgele sırayla
dağıtılacaktır . Eğer vali savaşlardan birine katıldığında ek bir büyü henüz kullanılmamışsa, o zaman onu kullanmak
artık mümkün olmayacaktır .
Savaşlara katılanlar dört kat daha fazla kişisel cesaret ve beş kat daha fazla Hanlık cesareti alır ve her zafer için ek 2 Ödül Sandığı ve 30 "Hanlık Desteği" jetonu alır . Ayrıca Kendi Gölgesinin aldığı cesaret 4 kat artar , savaşlardaki ekipmanlar arızalanmaz ve yaralanmalar savaşın bitiminden hemen sonra iyileşir .
|
AŞAMALAR VE GEREKSINIMLER HAKKINDA
|
|
Hanlık savaşları 2 aşamaya ayrılır:- İlk aşama üç hafta sürer . Savaşların sonuçları, savaşların bitiminden sonraki gün genel reytinge yansıtılır. Bu aşamada Hanlıklar seviyelere ve güce göre
dağıtılmaz. Eşit olmayan rakipler arasındaki savaşlar
mümkündür. - İkinci aşama dört hafta sürer . Bu aşamanın başlangıcından önce, katılan tüm Hanlıklar ilk aşamada kazanılan puanlara göre otomatik olarak üç lige ( Altın, Gümüş ve Bronz) ayrılır . İkinci aşamada savaşlar çoğunlukla kendi ligindeki Hanlıklar arasında gerçekleşir. İkinci aşama, etkinliği sona erdirir ve sonuçları, asıl kazananı
belirlemeyi ve geri kalan katılımcılara gerekli ödülleri vermeyi mümkün
kılar.
İkinci aşamada, savaşların kaçırılması u parametresinin %5'i kadar para cezasıyla cezalandırılır . Derecelendirme hesaplaması hakkında daha fazla bilgiyi sayfanın
sonundaki makalede bulabilirsiniz (ödüllerin bulunduğu tablonun altında). Ceza alma koşulları Hanlğın
bulunduğu lige bağlıdır. Altın Lig katılımcılarının savaşları kaçırması yasaktır, Gümüş Lig'e atanan Hanlıklar en fazla 1 savaşı kaçıramaz ve Bronz Lig katılımcılarının arka arkaya 3'ten fazla savaşı kaçırmasına izin verilmez . İkinci aşamada ligler arası geçiş mümkündür (bir üst lige çıkmak veya mevcut ligden düşmek). Bir ligi yükseltmek için iki koşulun karşılanması gerekir : ligde kabul edilebilir minimum reyting seviyesine sahip bir Hanlğın
üzerinde yer almak ve ayrıca Hanlğınızın bir sonraki lig için gerekli
sayıda reyting puanına sahip olması. Ligden düşmemek için reyting puanlarınızın açıHanlğan eşiğin altına düşmesine izin
vermemelisiniz. Eşikler ve değerler her sezon için benzersizdir , ikinci etabın başlayacağı haberinin çıktığı anda belirlenip duyurulur .
Savaşlara katılım için temel gerekliliklere ek olarak (sayfanın en
başında açıklanmıştır), Hanlık üyeleri için kısıtlamalar da vardır . En az 2 haftadır Hanlğa üye olan oyuncular ilk aşamadaki savaşlara katılabilirler . En geç ilk aşamaya kadar Hanlğa katılan ve en az 2 haftadır hanlıkta bulunan oyuncular ikinci aşamadaki savaşlara katılabilirler . Bir Hanlğa katılmak ya da bir ittifak içinde hareket etmek fark
etmez. Kısıtlamalar ve koşullar aynıdır.
Ayrıca Feo dünyasının yasalarını ihlal ettiği için lanetlenen oyuncular
savaşlara katılamaz .
|
Hanlık SAVAŞLARI IÇIN ÖDÜLLER
|
|
Sezon bitiminden sonra ödüller dağıtılmaya başlanacak. Sezon sonunda Altın Lig'de birinci olan en iyi Hanlık, benzersizliğinin yanı sıra başlangıca kadar "Girişim" bonus özelliğini de veren, Hanlık amblemini taşıyan Hanlık tarzı bir sancak sertifikası alır . gelecek sezonun. Aynı zamanda Hanlğın armasını içeren sancak sonsuza kadar kalır . Hanlık , kazanan Hanlğa bağlanan 70 sancak alır ve oyuncunun Hanlıktan ayrılması durumunda hazineye iade
edilir.
Sezon sonunda 30 gün boyunca Hanlık totemlerinin etkisinde bir artış , alınan altın, cesaret ve enerjide bir artış alacaksınız . Etkinin gücü lige ve yere bağlıdır , bununla ilgili daha fazla
ayrıntıyı aşağıdaki tabloda bulabilirsiniz . Sertifikaların ve unutulmaz hediyelerin sayısıyla ilgili bilgiler de burada verilmektedir .
|
|
Üst Klasmandaki Hanlık savaşları için
ödüller
|
|
|
|
|
Lig
|
Yer
|
Nimet
|
Sertifikalar *
|
Totem Güçlendirme Etkisi
|
Sunmak
|
Altın
|
Onur
|
Enerji
|
|
1. sıra
|
+%10
|
+%10
|
+%20
|
20 adet
|
~%202
|
Yer ve lig için
|
|
2. sıra
|
+%9
|
+%9
|
+%18
|
18 parça
|
~%201
|
Yer ve lig için
|
|
3. sıra
|
+%9
|
+%9
|
+%18
|
17 adet
|
~%200
|
Yer ve lig için
|
|
4. sıra
|
+%8
|
+%8
|
+%17
|
15 adet
|
~%199
|
Lig için
|
|
5. sıra
|
+%8
|
+%8
|
+%17
|
15 adet
|
~%197
|
Lig için
|
|
6. sıra
|
+%7
|
+%7
|
+%16
|
15 adet
|
~%196
|
Lig için
|
|
7. sıra
|
+%7
|
+%7
|
+%16
|
15 adet
|
~%195
|
Lig için
|
|
8. sıra
|
+%6
|
+%6
|
+%15
|
12 adet
|
~%193
|
Lig için
|
|
9. sıra
|
+%6
|
+%6
|
+%15
|
12 adet
|
~%192
|
Lig için
|
|
10. sıra
|
+%6
|
+%6
|
+%15
|
12 adet
|
~%190
|
Lig için
|
Lig
|
Yer
|
Nimet
|
Sertifikalar
|
Totem Güçlendirme Etkisi
|
Sunmak
|
Altın
|
Onur
|
Enerji
|
|
1. sıra
|
+%5
|
+%5
|
+%14
|
10 adet
|
~%189
|
Yer ve lig için
|
|
2. sıra
|
+%5
|
+%5
|
+%14
|
10 adet
|
~%187
|
Yer ve lig için
|
|
3. sıra
|
+%5
|
+%5
|
+%14
|
10 adet
|
~%186
|
Yer ve lig için
|
|
4. sıra
|
+%5
|
+%5
|
+%13
|
9 adet
|
~%184
|
Lig için
|
|
5. sıra
|
+%5
|
+%5
|
+%13
|
9 adet
|
~%182
|
Lig için
|
|
6. sıra
|
+%5
|
+%5
|
+%13
|
9 adet
|
~%180
|
Lig için
|
|
7. sıra
|
+%4
|
+%5
|
+%12
|
8 adet
|
~%178
|
Lig için
|
|
8. sıra
|
+%4
|
+%5
|
+%12
|
8 adet
|
~%176
|
Lig için
|
|
9. sıra
|
+%4
|
+%5
|
+%12
|
8 adet
|
~%174
|
Lig için
|
|
10. sıra
|
+%4
|
+%4
|
+%11
|
7 adet
|
~%172
|
Lig için
|
|
11. sıra
|
+%4
|
+%4
|
+%11
|
7 adet
|
~%170
|
Lig için
|
|
12. sıra
|
+%4
|
+%4
|
+%11
|
7 adet
|
~%167
|
Lig için
|
|
13. sıra
|
+3%
|
+%4
|
+%10
|
6 adet
|
~%164
|
Lig için
|
|
14. sıra
|
+3%
|
+%4
|
+%10
|
6 adet
|
~%162
|
Lig için
|
|
15. sıra
|
+3%
|
+%4
|
+%10
|
6 adet
|
~%158
|
Lig için
|
|
16. sıra
|
+3%
|
+%4
|
+%10
|
5 adet
|
~%155
|
Lig için
|
|
17. sıra
|
+3%
|
+3%
|
+%8
|
5 adet
|
~%152
|
Lig için
|
|
18. sıra
|
+3%
|
+3%
|
+%8
|
5 adet
|
~%148
|
Lig için
|
|
19. sıra
|
+3%
|
+3%
|
+%8
|
5 adet
|
~%143
|
Lig için
|
|
20. sıra
|
+3%
|
+3%
|
+%8
|
5 adet
|
~%138
|
Lig için
|
Lig
|
Yer
|
Nimet
|
Sertifikalar
|
Totem Güçlendirme Etkisi
|
Sunmak
|
Altın
|
Onur
|
Enerji
|
|
1. sıra
|
+%2
|
+%2
|
+%5
|
3 adet
|
~%132
|
Yer ve lig için
|
|
2. sıra
|
+%2
|
+%2
|
+%5
|
3 adet
|
~%125
|
Yer ve lig için
|
|
3. sıra
|
+%2
|
+%2
|
+%5
|
3 adet
|
~%115
|
Yer ve lig için
|
|
Diğer yerler
|
-
|
-
|
-
|
1 adet
|
-
|
Lig için
|
|
|
|
|
|
|
* HF için alınan sertifikalar , eğer mevcut HF sezonunun başında bu Hanlıklar zaten aynı
ittifakta yer alıyorsa, birlikteki daha düşük Hanlıklara
aktarılabilir. Bu bir destek talebi aracılığıyla yapılabilir.* * Sertifikalar yalnızca 1.100 veya daha fazla reyting puanına sahip
Hanlıklara verilecektir.
|
DERECELENDIRME PUANLARININ TAHAKKUK ILKESI
|
|
Hanlık Savaşları sıralamaları Glicko benzeri bir algoritma
kullanır. Bu derecelendirme ailesi (aynı zamanda kızkardeşleri Elo
benzeri olanlar da) birçok (çoğu olmasa da) çevrimiçi oyunda
kullanılmaktadır. Bu algoritmaların ana özelliği,
galibiyet/mağlubiyet için alınan puan sayısının rakibin gücüne bağlı
olmasıdır: yani, daha güçlü rakibi mağlup eden takım daha fazla puan
alır. Örneğin futbolda olduğu gibi (ve o zaman bile her yerde değil
- örneğin FIFA derecelendirmesi benzer bir algoritma kullanır) bir
zafer için aynı sayıda puanın "sabit" ödülünden bu şekilde
farklıdırlar.Seçtiğimiz ailenin reytingleri, bir takımın ne kadar çok savaşı
varsa, reytingin ekiplerin gerçek gücüne o kadar doğru karşılık
geldiği varsayımına dayanmaktadır. Bu nedenle, görüntülenen
derecelendirme (Hanlık Savaşları derecelendirmesinde gösterilen ve
örneğin savaştan sonra değişiklikleri görüntülenen derecelendirme)
iki bölümden oluşur: tahmini derecelendirme ve hesaplamasındaki
hata. Derecelendirme değişiklikleri, bir Hanlık savaşını
kazandığınızda veya kaybettiğinizde gerçekleşir (ve rakip ne kadar
güçlüyse zafer için o kadar fazla derecelendirme puanı verilir).
Genel olarak hata her savaştan sonra azalır.
Daha önce, 7. sezona kadar ve bu sezon da dahil olmak üzere , görüntülenen derecelendirme şu formül kullanılarak
hesaplanıyordu: r = u - 3*s . Burada r görüntülenen derecelendirmedir, u tahmini derecelendirmedir, s ise hesaplama hatasıdır. İstatistiksel açıdan bakıldığında,
görüntülenen derecelendirme gerçek derecelendirmenin ihtiyatlı bir
tahminidir ve hata olasılığı 0,003'tür.
İhmallerden kaynaHanlğan cezaları hesaba katmadan bile sistem, daha
fazla maç oynayan Hanlıkları ödüllendiriyor. Yani, örneğin iki gün
boyunca aynı hanlıkla yaklaşık olarak eşit güçte oynayan ve önce
kaybeden, sonra kazanan bir Hanlık, bu iki savaşı kaçıran bir
Hanlıktan daha yüksek bir görüntülenen reytinge sahip
olacaktır.Buna bakmanın başka bir yolu da, eğer takımlar aynı zımni reytinge
( u ) sahipse ancak farklı sayıda savaş yapmışlarsa, farklı hata
paylarına ( lar ) sahip olacaklardır . Yani sistem, daha fazla oyun oynayan takımın reytinginin
doğruluğundan daha "güvenlidir" ve dolayısıyla görüntülenen
reytingi daha yüksek olacaktır. Bu nedenle, aynı gösterilen
reytinge ulaşmak için, daha az aktif olan takımın kazandığı maç
yüzdesinin önemli ölçüde daha yüksek olması gerekir.8. sezondan bu yana, HF'nin başlangıcında her takım için 1000'e eşit olacak dürüstlük parametresi ( h ) tanıtıldı. Daha sonra, arka arkaya belirli sayıda Hanlık
savaşını kaçırırsanız bu parametre, kaçırmanın cezası kadar
azaltılacaktır. Bu, yalnızca bazı geçişlerin "maliyetini" artırmakla
kalmayacak, aynı zamanda mevcut formüle göre sıfır derecelendirmeye
sahip olan Hanlıkların bunları daha doğru bir şekilde takip
etmelerine de yardımcı olacaktır.Böylece, HF'de görüntülenen derecelendirmenin formülü şöyle görünür:
r = u - 3*s + sa
Her Hanlık üyesi istediği zaman Hanlğının parametrelerini
görebilir. Hanlık > Yönetim > Özellikler bölümü mevcut Hanlğın s, u ve h değerlerini gösterir .
|